Recent, o decizie controversată a directorului Inspectoratului Județean Cluj, Marinela Marc, a pus în discuție seriozitatea și eficacitatea metodelor de orientare în carieră pentru elevii români. Aceasta sugerează abandonarea consilierii tradiționale și adopția unor metode neconvenționale precum citirea “undelor electromagnetice”.
O abordare neortodoxă în educație
Marinela Marc propune o schimbare radicală în metodele de orientare în carieră, favorizând pseudo-științe precum citirea undelor electromagnetice în detrimentul consilierii bazate pe știință. Această inițiativă ridică întrebări importante despre credibilitatea și eficiența unor astfel de metode într-un sistem educațional care se confruntă deja cu numeroase provocări.
Contextul educațional românesc
România ocupă locuri inferioare în clasamentele internaționale privind calitatea educației. În acest context, decizia de a promova metode controversate și neștiințifice de orientare în carieră pare a fi deconectată de nevoile reale ale sistemului educațional.
Promisiuni nerespectate și viitor incert
În loc să urmeze promisiunile de îmbunătățire a educației și de asigurare a unui viitor sustenabil pentru tineret, unii lideri educaționali par să se îndrepte spre soluții neconvenționale și nevalidate științific. Aceasta ridică semne de întrebare privind direcția în care se îndreaptă educația în România.
“Școala Zalmoxiană” și tehnologii avansate
Promovarea unei “mașinării minune” realizată de un “consilier pentru tehnologii avansate” care susține “Școala Zalmoxiană” este un exemplu clar de abatere de la practicile educaționale bazate pe dovezi și cercetare.
Este crucial să ne reevaluăm prioritățile în educație și să ne asigurăm că direcțiile adoptate sunt ancorate în realități științifice și practici validate. În timp ce explorăm noi modalități de îmbunătățire a sistemului educațional, nu trebuie să pierdem din vedere importanța metodelor bazate pe cercetare și dovezi în formarea viitorului tineretului nostru.